Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Vitamín D – najdôležitejší vitamín na imunitu v období predjaria

26. 4. 2021

Sme v období, kedy je naše zdravie najkrehkejšie – zima už trvá dlho a slniečko svieti len málo. Skôr, ako sa budeme môcť radovať z teplých dní, si doprajte vitamín D na podporu imunity. Prečo je práve ten tak dôležitý?

Ako sa vitamín D tvorí?

Vysvetlenie, že vitamín D získavame zo slniečka, je trochu nepresné. Slnko samo o sebe vitamín neposiela. V skutočnosti sa tvorí v našej koži a na tento proces je nevyhnutný slnečný svit. Asi už tušíte, že čím väčšia plocha kože je slniečku odhalená, tým viac déčka sa vytvorí. Z toho vyplýva, že ideálne je opaľovanie. Samozrejme, že aj v zime sa nám trochu vitamínu D vytvorí – ale odhalená tvár a ruky na pokrytie potrebnej dávky vitamínu D bohužiaľ vôbec nestačia. Je nutné dodať, že opaľovať by sme sa mali denne – telo si žiadne dlhodobé zásoby vitamínu D nerobí.


Vitamín D a imunita

Predovšetkým by sme radi spomenuli, že pre podporu imunity je najlepšie dopĺňať široké spektrum vitamínov, minerálov, omega-3 a ďalších látok. Neexistuje totiž jeden jediný vitamín na imunitu. Ak máme hovoriť o vitamíne D, podieľa sa na dôležitých procesoch nášho imunitného systému. Okrem toho tak trochu nahrádza slniečko aj v iných ohľadoch. Možno ste si všimli, že v zime, keď je slnka málo, máte aj horšiu náladu, dni sú šedivé a cítite sa bez energie. A v lete za krásneho počasia prekypujete zdravím. Vitamín D sa podieľa nielen na podpore imunity, ale celkového zdravia.


Prečo práve teraz?

Zima už je skrátka dlhá. Január a február bývajú najtemnejšie a najchladnejšie mesiace a spomienky na leto sú čoraz vzdialenejšie. Zároveň je jar predsa len ešte ďaleko. Aj pre našich predkov to bolo najťažšie obdobie, kedy bolo ich zdravie najohrozenejšie. Predsa len už nám chýba čerstvé domáce ovocie a zelenina plná vitamínov a tiež sme najnáchylnejší na prechladnutie a únavu. Preklenúť obdobie do naozajstnej jari pomôže vitamín D.


Ako získať tento vitamín na imunitu?

Bezpochyby je najspoľahlivejším zdrojom vitamínu D rybí tuk. Navyše ide o prirodzený zdroj. S rybím tukom okrem déčka získavame aj cenné omega-3. Tie si na rozdiel od neho naše telo ani nedokáže samo vyrobiť. Rybí tuk je vhodný na denné užívanie, a hoci by sa dalo povedať, že počas leta nemáme takú núdzu o vitamín D vďaka slnku, nie je dôvod s rybím tukom prestávať. Hodí sa pre deti, dospelých aj seniorov. A nemusíte sa báť – rybí tuk v kapsulách nemá rybiu vôňu ani chuť.
 


OmegaMarine Forte+

OmegaMarine Forte+

Najpredávanejšie omega v SR

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2019 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Odosiela sa

Vyskúšajte OmegaMarine Forte+ ZADARMO*

*platíte iba poštovné 1,95€

Načítavam formulár

Omega-3 sú vhodné aj pre budúce mamičky

Omega-3 sú vhodné aj pre budúce mamičky

Janka Trebulová

Bez OmegaMarine Forte+ ani na krok

Bez OmegaMarine Forte+ ani na krok

PaedDr. Alena Romanová, Snina

OmegaMarine Forte+ užíva aj moja rodina

OmegaMarine Forte+ užíva aj moja rodina

Zuzana Vačková